Sunday, January 16, 2011

The competition has ended! - Kilpailu on päättynyt! - Tävlingen har slutat!

Last Sunday I went and bought six boxes while we were foodshopping with BF. I knew that it wouldn't be enough, but I wasn't sure how much not-enough it would be. (And it was basically all they had.) On Thursday we went again foodshopping in another gorcery store and I bought six more boxes. I got almost everything left in those six new ones, but I had to go on Saturday before the stores closed to buy two more. And I still have my Wollmeise yarn and a small stash in my cellar that isn't in any of these boxes. I would guess that I could fit them in just one more box. So I bought 14 boxes, but I would need 15. However I hope that I will knit and spin so much this spring (Hey, no laughing back there! This is serious business.) that I will manage with these boxes.

My stack of boxes.

When I stack these boxes in in two columns like this the columns are higher than I am. That is, these stacks are about 170cm high.

As the almighty judge I decide that the winner will be one of the ones that guessed 14 or 15. There were five of these answers and according to the online random number generator the number one won. That iiiiiiis Salma! I guess I found who you are on Ravelry so I'll get in touch with you. My guess is that you want something blue... :)

Cup of caffe latte art. In Art Café in Turku...

Kävin kahteen kertaan ostamassa kuusi laatikkoa viikon aikana ja se ei millään riittänyt. Niin kävin vielä lauantaina ennen kun kaupat meni kiinni ostamaan kaksi laatikkoa lisää. En silti saanut ihan kaikkea niihin pakattua, kellarista löytyy yksi pussi ja Wollmeiseilla ja jämälangoilla on omat laatikot. Eli oikea vastaus oli 14 ostettua, mutta 15 tarvitsisin. Ylimpänä tuomarina päätin sitten arpoa palkinnon 14 ja 15 arvonneiden välillä. Random number generator arpoi viiden voittajan välillä numeron 1 joka on Salma! Otan sinuun yhteyttä Räveltämön kautta että saadaan keskustella palkinnostasi, mutta oletan että jotain sinistä lähtee sinnepäin menemään.

Snowbikes?

Jag köpte sex lådor under två shopping varv i veckan som gått. Och ändå fick jag köra iväg sen lördag eftermiddag för att köpa två till, då de tolv tidigare lådorna inte räckte. Så det blev 14 köpta lådor, fast jag skulle nog behöva 15. I denna hög finns inte allt. Härifrån fattas mina restgarner, Wollmeise garner eller en påse som jag har i källaren. Jag inbillar mig att eftersom jag skall sticka och spinna så mycket före flytten att jag klarar mig med 14 lådor. Eftersom jag är högsta domaren i denna tävling så bestämde jag mig för att dra vinnaren utav någon som svarat 14 eller 15. Det fanns fem som svarat rätt och jag använde mig av random number generator på nätet och fick nummer ett som vinnare. Vilket är Salma! Jag kontaktar dig via Ravelry, men jag gissar på att jag får gräva fram något blått. :)

2 comments:

Hillevi3 said...

Onnittelut voittajalle! Snyggt packat Olebrumm!

Salma said...

Kiitos!!!

Raportoin blogiini: http://lankakeria.blogspot.com/2011/02/voitto.html

En voi kiittää tarpeeksi :)

t. iloinen Salma